söndag 29 juli 2012

The Adventures of Sherlock Holmes


Sir Arthur Conan Doyle - The Adventures of Sherlock Holmes


Genre: Klassiker, Deckare.
Sidor: 302.
Läste p.g.a: Jag älskar Sherlock Holmes! Jag älskar klassiska deckare så mycket att det kommer tvåa eller trea på min favoritgenrelista (svårt att slå fantasy). Icke att förväxla med kriminalare som jag tidigare nämnt är en genre jag har lite svårt för, men som jag ändå ska läsa för att ge genren en chans.

Jag var (eller är fortfarande) osäker på om jag ska skriva om den här boken, för jag har faktiskt inte läst den... Jag började läsa och insåg när jag kollade på namnen på kapitlen att jag redan läst berättelserna i den här boken på svenska långt tidigare. Det förtog lite av det bra med att läsa Sherlock, då man helst inte vill veta vad som kommer att hända. Så jag läste inte klart den. Noterar även att Sherlock Holmes äventyr är minst lika bra på svenska av det jag hann läsa på engelska.

Betyg: 3 - Bra.
Motivering: Berättelserna är spännande och Sherlock Holmes snabbtänkthet och slutledningsförmåga roar mig i sinne. Dr. Watson kompletterar bra som "side-kick" och mysterierna är sällan eller aldrig så förutsägbara att man själv kan lista ut vad som kommer att hända härnäst. 
Rekommenderas till:
Alla åldrar, alla som gillar mysterier och klassiska deckare.


Nathalie.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar