onsdag 25 juli 2012

Frestad


P.C Cast och Kristin Cast - Frestad.


Genre: Fantasy, Vampyrer, Ungdomsfantasy, Supernatural romance.
Del i bokserie: Del sex i House of night-serien.
Sidor: 427.
Läste p.g.a: Har läst de fem första böckerna och är en såndär person som inte riktigt kan låta något vara påbörjat och inte avsluta om det går.

Serien handlar om eleverna på en vampyrskola. Helt ärligt så har jag glömt det mesta av handlingen i de fem första böckerna... När jag läste den här och även den sjunde delen hade jag glömt bort att de var vampyrer tills de någon gång sög blod (händer max tre gånger under två böcker, typ). Innan dess tänkte jag att de var mer som typ häxor. Den delen gillar jag ändå hyfsat mycket. Den övernaturliga delen, men sen dränks allt det som kunde ha gjort boken/böckerna bra i mängder av kärleksproblem och killdrama. Jag vet inte, men jag blir bara så LESS på att tjejerna som är huvudkaraktärer i en del serier inte kan bestämma sig och att de är så veliga. Sen gillar jag väl inte någon av killarna sådär jättemycket heller att jag tycker att de är värda all tid de får i boken.

Nej, mer fokus på "vampyrhäxgrejen".
En sak som inte var med så jättemycket, men som jag verkligen gillade och fick mig att sluka meningarna en efter en var när en bikaraktär (kan inte skriva biroll, tänker bara på Aladdin då).... yeah yeah, get to the point, girl. Ja, när en av birollerna hittar en skadad varelse på gatan som hon är osäker på är god eller ond, men personen tar ändå hand om varelsen och hjälper den läka sina sår o.s.v. DET var jätteintressant och spännande. Mer sånt tack!

Betyg: 1 - Dålig, men läste klart den ändå.
Motivation: Ja, jag har väl egentligen gett min motivation tidigare i texten. För mycket dåligt kärleksdrama, för lite supernatural stuff för att vara i min smak helt.
Rekommenderas till: Den som läser allt med vampyrer i, oavsett handlingen. Den som gillar resten av serien.

Nathalie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar