tisdag 12 juni 2012

Gossip Girl


För ovanlighetens skull hade jag börjat läsa tre böcker samtidigt. Detta för att jag inte riktigt fastnade i någon utav dem efter de första kapitlen. Läste ut Gossip Girl för ett tag sen däremot, så nu har jag bara de andra två kvar.

Cecily von Ziegesar - Gossip Girl

Plats i bokserie: Första boken.
Genre: Chick lit. 
Sidor: 109.
Äger/lånat på bibliotek/lånat av kompis.
Läste p.g.a: Kompis rekommenderade böckerna efter jag sa att jag gillade tv-serien.

För er som följt tv-serien: 
Den här boken är inte bättre eller sämre. Den är nästan exakt likadan. Karaktärerna är likadana, utom att J har stora bröst och brunt hår istället för att vara jättesmal och blond. Har du funderat på att läsa böckerna för att du gillar serien så kör på, men förvänta dig inte mer än det du redan sett, du har inte missat nåt. 
De har varit bra på att få in det mesta från boken i serien, men nu har jag ju bara läst första än så länge.
I de flesta fall där boken har varit bas till en film/serie så brukar jag tycka att boken är bättre annars.

För er som inte följt tv-serien: 
Gossip Girl handlar om rika ungdomar på Upper East Side (New York) där skandaler avlöser varandra, men måste täckas upp för att rädda familjenamnet och deras företag. Mycket kärlek, drama och fester på hustak med champagne.

Det här är verkligen chick lit så det skriker om det och jag läste ut den så fort att jag knappt hann tycka att den började. Nu är den ju bara 109 sidor, så det är väl förklarligt. Får beta av resten av böckerna under sommaren!

Betyg: 2 - Okej.
Motivering: Bra sommarläsning på stranden t.ex eller om man vill ha något lättläst.
Rekommenderas till: De som vill ha något som går fort att läsa eller något som är lätt att läsa om man har lässvårigheter, de som är sugna på chick lit.


Nathalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar