onsdag 3 oktober 2012

Saker min son behöver veta om världen


Fredrik Backman - Saker min son behöver veta om världen


Genre: Humor, Tänkvärt, Lättläst.
Sidor: 201.
Läste p.g.a: Jag älskar hans sätt att skriva på och följer hans blogg på http://fredrik.cafe.se/.


Fredrik Backman skriver - med humor och stundtals med allvar - korta texter till sin son angående saker han behöver veta om världen. Det är en komisk skildring av 2000-talets föräldrar och människors bekymmer.

Ett kort exempel från sidan 42 i boken (min favorithistoria var för lång, men den finns på sid. 72-73):

                                 Jag fattar fortfarande inte
"När din mamma har gett dig frukost ser köket ut som en Ajax-reklam. När jag har gett dig frukost ser det ut som Doom 3. Det är fan något som någon inte berättar för mig här."



Betyg: 4 - Mycket bra.
Motivering: Det är roligt. Jag menar det; så roligt att man sitter och skrattar högt för sig själv så att andra undrar vad det är man läser. Och det är tänkvärt + att jag blir sugen på att skaffa barn själv.
Rekommenderas till: Jag tror att småbarnsföräldrar skulle älska den här boken, även de som har äldre barn eller ska skaffa, men samtidigt så blir jag som inte har det också underhållen, så den här boken är nog för alla. Utom du som inte har sinne för humor... Då ska du inte läsa den här.


Nathalie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar